Ovih dana internetom je odjeknula vest da je Yahoo prodat kompaniji Verizon za nešto manje od 5 milijardi dolara.
Za kompaniju koja je promenila internet, ovaj iznos zvuči tužno, ali današnja pozicija Yahoo-a na tržištu posledica je niza grešaka i propuštenih prilika.
Yahoo je kao kompanija koja je definisala internet devedesetih vredela preko 100 milijardi dolara. Čelnici kompanije uzaludno su pokušavali da se na tržište vrate različitim projektima, ali se svaki pretvarao u fijasko. Zašto? Već početkom prošle decenije Yahoo je pokušavao da se prilagodi potrebama novih korisnika, ali su sve ideje bile nedovoljno inovativne ili loše osmišljene. Još jedan faktor u fijasku ovog giganta leži u propuštenim prilikama.
Verovali ili ne, 1998. godine osnivači Google-a želeli su da svoju komaniju i algoritam za rangiranje stranica (Google Page Rank) prodaju tada najpopularnijem internet pretraživaču za svega milion dolara. Yahoo je ovu ponudu odbio sa idejom da razvije sopstvenu platformu za ove potrebe. Ovo je isti sistem rangiranja stranica koji Google koristi i danas. Yahoo ipak nije želeo da njihovi korisnici tako lako napuštaju platformu, pa su dodali igrice, forum za postavljanje pitanja, online prodavnicu i mnoge druge opcije, što je nekada i moglo da zadovolji potrebe korisnika, ali se potrebe vremenom menjaju. Yahoo je to prekasno shvatio.
Ovo nije sve. 2002. godine osnivači Google-a, u cilju prikupljanja sredstava za proširenje firme, ponudili su Yahoo-u značajan paket akcija za svega 3 milijarde dolara. Čelnici Yahoo-a su i tom prilikom odbili ponudu, nameravajući da nastave da pokušavaju da se takmiče sa Google-om. Kasnije su bezuspešno pokušavali da u saradnji sa drugim kompanijama naprave sistem rangiranja stranica koji bi bio konkurentan Google-u, ali niz neuspeha srozao je vrednost Yahoo-a od 100 na svega nešto manje od 5 milijardi dolara.
Priča o padu Yahoo-a slikovito pokazuje da, ukoliko kao kompanija decidno odbijate da se prilagodite tržištu, saslušate tuđe ideje i investirate, ma koliko visoko bili, „stara“ slava ne traje večno a tržište kažnjava surovo.