Ni sami najčešće nismo svesni koliko su društvene mreže i internet promenili svet, način na koji živimo, učimo, prodajemo, radimo, kupujemo. Hteli da to priznamo ili ne, internet je ušao u svaki segment naših života. Još manje smo svesni moći koju internet, a pre svega društvene mreže imaju.
Već sam pisao o tome koliko je danas internet važan za poslovanje, a ovog puta sam odlučio da sa vama podelim statističke činjenice koje će promeniti način na koji vidite društvene mreže i verovatno pomoći da pametnije koristite njihove kapacitete. Pa, da počnemo:
1. 95% brendova ne odgovara na komentare i postove svojih potrošača
Odgovaranje na komentare ljubitelja vašeg brenda je krucijalno, na taj način pokazujete da vrednujete svakog pojedinca, gradite jači odnos sa publikom i bolje upoznajete sve one koji su učestvovali u izgradnji vašeg brenda. Čak su i negativni komentari odlična prilika da pokažete da ste spremni da primite kritiku, ispravite greške i na taj način ih preokrenete u svoju korist.
2. Objave koje sadrže cenu su 40% uspešnije
Mnogi ljudi nisu u mogućnosti da dođu u vaš restoran ili prodavnicu ne razmišljajući o cenama, zato preferiraju da ih o cenama proizvoda ili usluge informišete kroz objave. Međutim, istraživanja čak pokazuju da ljudi na društvenim mrežama, bez obzira na finansijsku situaciju, uvek vole da znaju cenu proizvoda/usluge. Lično, preferiram da cene budu na vizualu, ali ih možete istaći i u samom tekstu objave.
3. Prosečan korisnik provede 20 minuta na fejsbuku pri svakoj poseti
Na prvi pogled ovo zvuči kao dug vremenski period, ali zamislite koliko prijatelja ima vaš prosečan potrošač, koliko stranica lajkuje, niko ne želi da čita eseje, nećete ih privući tekstom bez slike ili videa. Morate biti što koncizniji , morate da zaslužite njihovu pažnju, da dobro poznajete svoju ciljnu grupu. Nikada ih ne spamujte postovima, jedna do dve objave dnevno su sasvim dovoljne, prosečan život jednog fejsbuk posta je 18 sati i treba mu dati priliku da dođe do što više ljudi.
4. 13% posto potrošača prati brend na društvenim mrežama zbog sadržaja
Ma koliko vaš brend bio kvalitetan i uspešan, to korisnicima društvenih mreža nije dovoljno, oni žele da ih nasmejete, informišete, da im ulepšate dan, navedete ih na razmišljanje. Važno je da znate kome se kako obraćate i šta je to što bi vašu ciljnu grupu moglo da interesuje i motiviše, samo tako ćete privući novu publiku.
5. Korisnici tvitera naprave preko 32 milijarde pretraga mesečno
Treba iskoristiti tu činjenicu, osluškivati ciljnu grupu, znati kojim rečima da dospete u rezultate te pretrage, samim tim privučete nove potencijalne potrošače. Koje su to teme važne za vašu ciljnu grupu? O čemu tvituju?
6. 20% svih dnevnih Google pretraga nisu pretraživane nikada pre
To je čak petina ukupnih dnevnih pretraga, pratite pažljivo šta se to pretražuje u vašoj okolini, koje su to ključne reči, pretražujte analitiku kako bi dobili inspiraciju za nove ključne reči i sadržaj.
7. Najveći broj novih korisnika društvenih mreža ima između 45 i 54 godina
Više ne postoje ciljne grupe koje su nedostupne na društvenim mrežama, samo je važno znati kako da dođete do njih. Svi žele nalog na fejsbuku kako bi kontaktirali prijatelje, podelili detalje iz svog života i to je idealna prilika da im prezentujete svoj proizvod, da ih detaljnije informišete o svom biznisu.
Ovo nisu samo puke interesantne informacije, već bi trebalo da vas navedu na razmišljanje i pomognu vam da shvatite moć interneta. Danas su svi na internetu i važno je da saznaju za vas i vaš brend. Vaše preduzeće zaslužuje dobar digitalni marketing, veći profit, nove potrošače koji će vas preporučiti svojim prijateljima. Važno je da nađete tim koji je spreman da gradi mostove između vas i vaših potrošača.