Instagram je se i te kako pokazao kao odlično sredstvo u biznisu prvi povezivanju brenda sa publikom!. Uskoro ćemo imati priliku da znatno dublje zagledamo u ove detalje!
Instagram je zvanično najavio nove alatke za biznis korisnike, uključujući nove biznis profile, analitiku i mogućnost kreiranja reklame kroz samu aplikaciju. U ovom blogu imaćemo uvid u sve detalje nove sfere Instagrama. Pa, da počnemo:
Biznis profili
Biznis profili biće potpuno besplatni, a namenjeni su svima koji ovu platformu koriste kako bi predstavili svoje poslovanje. Kao što smo pisali u prethodnim blogovima, brendovi će moći da izaberu kako žele da komuniciraju sa svojim mušterijama (poruka, mejl ili poziv) kada kliknu na kontakt taster.
Da biste posedovali biznis nalog moraćete da posedujete i Facebook stranicu, a ovakva odluka je logična ako uzmete u obzir sistem naplate oglašavanja koji će kao i do sada funkcionisati preko Facebook-a.
Kontakt taster će biti smešten pored tastera za praćenje i davaće korisnicima mogućnost da stupe u kontakt sa brendom ili zatraže smernice ka lokaciji na kojoj se brend nalazi.
Lokacija će biti istaknuta ispod linka ka sajtu, i klikom na nju dobićete uvid u mapu na kojoj će ista biti istaknuta, a imaćete i mogućnost da dobijete smernice ka toj lokaciji.
Statistika
Statistika će omogućiti uvid u detalje koji su kapitalni za biznis korisnike, od toga ko su njihovi pratioci do toga kakav performans je koji post ostvario, a sve sa ciljem da korisnici ove alatke kreairaju što relevantniji i kvalitetniji sadržaj.
Uvid u statistiku sadržaće jedinice kao što su top postovi, reach, impression i generalno uvid u svu interakciju sa pratiocima kao i njihove osnovne podatke (godine, pol, lokaciju). Statistika će pokazivati i trenutnu lokaciju vaših korisnika, kao i predloge za vreme koje je najpogodnije za objavljivanje novog sadržaja. Na slici možete videti kako će izgledati statistika na IOS uređajima:
Promocija
Još jedna novina za biznis korisnike je mogućnost sponzorisanja regularnih postova preko same aplikacije.
Da bi ste zpaočeli sponzorisanje moraćete da izaberete post, ciljnu grupu, budžet i vremenski period tokom kog želite da reklamirate svoju objavu.
Novi sistem sponzorisanja objava biće veoma jednostavan kako bi se potencijalni biznis korisnici motivisali da ga što češće koriste. Ono neće nužno biti složeno kao sponzorisanje posredstvom Power Editor-a ili Ads Manager-a, ali će oglašivači imati i mogućnost da definišu i čuvaju svoje ciljne grupe na osnovu njihovih specifikacija sa Facebook-a.
Instagram Business alatke su tek jedan od načina na koji Instagram želi da olakša razvoj biznisa svojim korisnicima. Alatke će prvo postati dostupne korisnicima u SAD-u, Australiji i Novom Zelando, a do kraja godine bi trebalo da budu dostupne i nama. Sada nam ostaje da saćekamo ove novitete, a u međuvremenu bi trebalo da se za iste dobro pripremimo.