Iako udeo stanovništva Srbije koji koristi Twitter nije toliko veliki, svi otprilike znamo za ovu društvenu micro-blogging mrežu i način na koji ona funkcioniše.
Twitter je svoj značaj naročito pokazao tokom političkih previranja na Bliskom istoku i Severnoj Africi („Arapsko proleće“), a njegovog uticaja su se plašili do te mere da je često bio i zabranjivan u nekim državama. U Srbiji je ova digitalna platforma naročito dokazala svoju „društvenu“ komponentu tokom majskih poplava, jer su se preko nje ljudi odlično organizovali pri raspoređivanju volontera i sakupljanju pomoći.
Kako je biznis reagovao na ovu specifičnu društvenu mrežu i da li ju je iskoristio adekvatno? Možemo reći da je Twitter prilično kontroverzno marketinško sredstvo. Mnoge kompanije su postigle impozantan uspeh putem Twittera i uspele da plasiraju svoje proizvode i usluge kao nikada ranije. Njegov glavni kvalitet je – lična komunikacija između brenda i korisnika, koja gradi poverenje i pojačava brend kao nijedna druga marketinška metoda.
Za dobar imidž brenda nije neophodan veliki broj pratilaca na ovoj mreži. Najvažnije je pokazati korisnicima da znaju da, ako vas prate na Twitteru, biće u toku sa relevantnim informacijama i moći će da komuniciraju sa vama, daju sugestije i eventualno reše problem zajedno sa vama.
Twitter je veoma popularan u medijskoj industriji, i može se koristiti kao oblik odnosa sa javnošću. Ostale privredne grane su takođe veoma aktivne na Twitteru i uključuju tehnologije, ugostiteljstvo, sport, zabavu i izdavaštvo. Da biste utvrdili da li je ovo dobra platforma za vas, bitno je da znate da li ga koriste vaši klijenti ili potencijalni klijenti, ili drugi profesionalni kontakti.
Ovom prilikom podelićemo sa vama par saveta za dobar marketing na Twitteru:
1. Postavljajte sliku ili video uz tweet
Twitter je sproveo istraživanje nad dva miliona tvitova i došlo se do zaključka da tweet sa slikom može da poveća broj ritvitova za 35%, a same šanse da se tweet ritvituje su veće za 150% ukoliko u sebi ima sadržanu sliku.
2. „Fejvujte“ dobre tweetove ili „menšne“ (pominjanja)
Na ovaj način pokazujete da vam se sviđa nečija misao i da samim tim obraćate pažnju na to šta korisnik piše. Ukoliko vas „menšnuje“ (eng. mention, pomene u tvitu), odličan je pristup da mu odgovorite, jer tako pokazujete da vam je stalo.
3. Efektivno ritvitujte
Opcija „retweet“ nekada deluje kao najlogičniji korak nakon menšna (naročito ukoliko je on pohvalan), ali sa ovim treba biti umeren, iz dva razloga: najpre jer može doći do „zagušenja“ ukoliko se previše koristi, i drugo – što korisnik i ne može da dobije pravu povratnu informaciju o tome šta je tačno značio vaš ritvit.
4. Analizirajte vaš nastup
Poželjno je da za svaku društvenu mrežu odredite strategiju nastupa, a za Twitter – mrežu koju odlikuje takva nelinearnost i nepredvidljivost – je naročito važno biti strateški spreman. Postoji više alatki i programa u kojima možete ovo ispratiti, a preporučuje se da se analitika radi jedanput na mesečnom nivou, kako bi se tačno odredilo u kom smeru treba da se Twitter nastup menja ili unapredi.