Koliko je novi algoritam na Instagramu značajan za digitalni marketing?

Instagram smatra da tačno zna koji sadržaj biste vi želeli da vidite.

Prošlog utorka je najavljeno da će na ovoj platformi news feed biti sačinjen prema algoritmu, a ne hronološki. Sudeći po reakcijama, korisnici nisu oduševljeni. Igranje sa rasporedom sadržaja na društvenim mrežama obično ne nailazi na odobravanje korisnika. To ni sada nije izuzetak.
Neki su šaljivo pisali da će algoritamski prikaz biti još jedan način da ih prijatelji ignorišu, drugi da će njihov feed biti zatrpan postovima naloga sa najviše pratioca i interakcije. Čak je došlo i do #RIPInstagram hashtaga na Twitteru!

Možda ćete biti iznenađeni, ali korisnici propuste oko 70% sadržaja na svojim feedovima”, kompanija je navela u svom novom blogu. Instagram je postao veća i modernija platforma i “često ne vidite postove do kojih vam je verovatno najviše stalo.

Kako će se ova promena odraziti u praksi?

  • Videćete više postova vaših prijatelja zato što ste baš njima najviše komentarisali i lajkovali slike.
  • Instagram reklame koje će se pojavljivati na vašem feed-u će biti bliže vašim interesima.

Velike promene su na vidiku, a i dalje ne možemo da ocenimo kako će se odraziti na korisnike. Iz Instagrama, koga inače vodi Facebook (čiji je feed već upravljen algoritamski) uporno ponavljaju da je ovaj sistem user-friendly, dok se digitalna publika grčevito bori protiv ovog trenda. Instagram publika je jednostavno drugačija i ima drugačija očekivanja i preferencije.
U realnosti, promena se verovatno bazira na tome da zadrži ljude duže unutar aplikacije, što bi odgovaralo brendovima koji kupuju oglasni prostor unutar ove aplikacije. Što više vremena ljudi provedu unutar aplikacije, cena i obim zakupa oglasnog prostora će rasti.