Nema sumnje da je Facebook preuzeo primat u sferi internet marketinga i tehnologija, a sudeći po najavama – i ove godine nas očekuju mnoge novine na ovoj internet platformi.
1. Facebook Virtual Reality
Ne tako davno obelodanjeno je da je Facebook kupio Oculus, lidera u istraživanju na području virtualne stvarnosti kako bi taj oblik prikazivanja sadržaja ugradio u ponudu svoje društvene mreže. Ali, pitanje je hoće li virtualna stvarnost zaista zaživeti. Ako Oculus nastavi svoj razvoj istim tempom gotovo je izvesno da nas očekuju izvanredni noviteti.
2. Instant Članci
Ovaj alat je dizajniran kako bi zadržao korisnika što duže na Facebooku i kako bi povećao dostupnost objavljenog sadržaja. Na ovaj način svi su na dobitku, a najviše Facebook. Korisnici brže dođu do željenog informativnog sadržaja, izdavači dobiju više publike, a Facebook duže zadržavanje korisnika na svojoj društvenoj mreži, dodato tome i plasiranje svojih reklama kroz ovu alatku.
3. Facebook M
Uz digitalne pomoćnike poput Siri i Cortanu, Facebook se nada da će i na tom području uzeti svoj deo kolača. Facebook M je lični asistent baziran na Messangeru. Razlika u odnosu na postojeće potpuno digitalne asistente je u tome što je Facebookov hibrid između čoveka i kompjutera. Koristi algoritam sličan Siri, ali se oslanja i na tim ljudi koji upravljaju njime iz pozadine kako bi izvršio kompleksnije zadatke.
4. Promene u oglašavanju
Facebook platforma za oglašavanje, kao veoma važan deo internet marketinga, nije prestala da se menja od kad se pojavila pre jedne decenije. U međuvremenu je mnogo puta nadograđivana, ali čini se da će Facebook, po uzoru na Pinterest, odsad uključiti više društvenih hibridnih funkcija što će već izuzetno jaku platformu za oglašavanje učiniti još jačom.
5. Organska vidljivost
Organska vidljivost (organic reach) smanjivala se tokom godina. Facebookovo zvanično objašnjenje za to je namera da se korisnicima omogući što relevantniji sadržaj na način da im se pokazuje samo ono što (facebook smatra) da je bitno. Sličan algoritam su nedavno uveli i na Instagramu, društvenoj mreži koju je nedavno postala deo Facebook Inc. Namera koja se može iščitati između redova je želja da oglašivači plate kako bi vidljivost njihove objave bila što veća. Naravno, time raste i zarada Facebooka.
6. Usluge za oglašivače
Facebook će napraviti veliki korak za korisnike Messengera, a posebno za poslovne korisnike. Neki oglašivači već sada mogu korisiti Messenger za svoju ‘moć uveravanja’ kako bi dosegli određene korisnike i saznali određene informacije o njima. Ova mogućnost zasad je ograničena, ali nema sumnje da će se dodatno razvijati. O ovome ćemo više pisatu u nekom od narednih blogova.
7. Veliki naglasak na video sadržaj
Aplikacije poput Periscopea i Meerkata sve su popularnije, pa sada i Facebook planira da napravi svoju aplikaciju za streaming videa. Jasno je da se na ovaj način ne samo želi popularizovati video sadržaj na ovoj društvenoj mreži, već i iskoristiti njegov nesporni marketinški potencijal u internet sferi.