Zašto je digitalni marketing važan?

digitalni marketing 2

Gotovo svakodnevno se susrećemo sa terminom digitalni marketing. O njemu bruje mediji, naši prijatelji, poznanici, saradnici i poslodavci. Digitalni marketing je postao jedan od najvažnijih faktora uspešnosti svakog preduzeća, bez obzira na njegovu veličinu, delatnost ili lokaciju. Ova vrsta advertajzinga više nije pitanje izbora, osim ukoliko ne želite da vaš biznis ostane tajna.

Teško je definisati digitalni marketing. Još je teže nabrojati šta sve spada u isti, jer je on promenljive prirode, napreduje u skladu sa  novim digitalnim tehnologijama, potrebama globalnog društva i trendovima. Ono što precizno možemo definisati je njegov cilj. Digitalni marketing je tu da bi stvorio, ojačao i održao vezu između kompanije i korisnika njenih proizvoda i usluga. Ova veza je podjednako važna za obe strane jer gradi uzajamno poverenje, upućuje korisnike u sam proizvod, a često daje mogućnost kompanijama da svoju uslugu ili proizvod unaprede. Naravno, ovaj cilj podrazumeva niz najrazličitijih metoda komunikacije sa publikom kako bi se potencijali jedne kompanije pretvorili u rezultate.

Da bi razumeli zašto je digitalni marketing važan, esencijalno je da razumete njegovu efikasnost na današnjem tržištu. Pokušaćemo da vam objasnimo zašto je digitalni marketing pametna investicija i efektivni marketinški kanal koji će vam pomoći da svoj biznis unapredite.

Evo i nekoliko razloga koje smo izdvojili za vas:

1. Zato što digitalni marketing svima daje šansu

Digitalni marketing pruža šansu preduzećima da se bore za svoji udeo u tržištu i privuku svoju ciljnu grupu i upoznaju je sa svojim proizvodima. Manje kompanije sada imaju mogućnost da ostvare znatno veće rezultate! Ovakva vrsta uspeha je ranije bila dostupna samo velikim korporacijama sa ogromnim budžetima za tradicionalno reklamiranje, što nas dovodi do sledeće stavke.

2. Znatno je ekonomičniji od tradicionalnog marketinga

Mala i srednja preduzeća imaju mnogo manje resursa koje mogu da izdvoje za marketing, te im samim tim mnoge sfere tradicionalnog marketinga ostaju nedostupne. Digitalni marketing omogućava preduzetnicima da sa znatno manjim investicijama ostvare komunikaciju sa znatno širom publikom i ostvare jednako dobre ili čak i bolje rezultate u odnosu na uspešnost tradicionalnog marketinga. Mnoge velike kompanije izdvajaju znatno više novca za usluge digitalnog marketinga, nego za tradicionalne marketinške usluge.

3. Digitalni marketing pomaže preduzećima da ostvare veće prihode

Efektivne tehnike digitalnog marketinga omogućavaju veliki porast prihoda preduzećima . Prihodi velikih kompanija mogu da porastu više od 200%, dok mala i srednja preduzeća mogu da uvećaju svoje prihode preko 3 puta, čime se preduzećima daje mogućnost da rastu i razvijaju se!

4. Digitalni marketing olakšava interakciju sa ciljnom publikom

Digitalni marketing vam omogućava da spoznate svoju publiku, da uvidite kojoj demografiji ona pripada. Sve je mnogo lakše kada znate kome se obraćate! Takođe, direktno utiče na poboljšanje impresije korisnika o proizvodu i kompaniji, zadržava postojeće korisnike i omogućava korisnicima da o vašem proizvodu saznaju bez trošenja previše vremena.

5. Digitalni marketing dopire čak i do korisnika mobilnih telefona

U eri pametnih telefona, kada su se puš pauze pretvorile u pauze za proveravanja naloga na društvenim mrežama, bilo bi naivno da ne pokušamo da to iskoristimo da poboljšamo sopstveni performans na tržištu.  Preko 4 milijardi ljudi u svetu uživa u prednostima smart telefona, a u Srbiji ih poseduje 70% korisnika mobilnih telefona.  Svi oni su potencijalni korisnici vaše usluge ili proizvoda i čekaju da ih upoznate sa onim šta nudite.

6. Zato što DM stvara poverenje u odnosu sa vašim potrošačima

Jedna od vrednosti na kojoj počiva svako uspešno preduzeće jeste poverenje. Zato je u digitalnom marketingu svaki pojedinac važan. Direktna komunikacija sa potrošačima ili onima koji bi to mogli da postanu je krucijalna. Komunikacija sa zadovoljnom, ali i nezadovoljnom publikom je osnova poverenja. Time im pokazujemo da nam je stalo do njihovog mišljenja, da smo tu da saslušamo njihove pohvale i kritike.  Metodama koje koristi tradicionalni marketing nismo u mogućnosti da komuniciramo sa svim potrošačima koji bi to želeli, dok digitalni marketing omogućava komunikaciju bez obzira na to gde se potrošač nalazi. On nam omogućava ne samo da stičemo poverenje svojih potrošača, već i da to poverenje zadržimo.