Virtuelna realnost: Šta brendovi trenutno rade

Virtuelna realnost Šta brendovi trenutno rade blog

Virtuelna realnost, odnosno skraćeno – VR, uvek je zanimljiva vest u svetu social media marketinga. Mnogi će se složiti da ima potencijala da promeni i prodrma iskustvo društvenih mreža, kako za korisnike, tako i za zaposlene u marketingu. VR je definitivno privukao pažnju otkad je Facebook kupio kompaniju Oculus za 2 milijarde dolara, a nova studija pokazuje da su ljudi skloniji kupovanju brendova koji koriste virtuelnu realnost. Uprkos euforiji, mnogi su još uvek zbunjeni ili nisu svesni o čemu se tačno radi.

Mashable definiše VR kao „potpuno udubljujuću, kompjuterski simuliranu sredinu koja daje korisniku osećaj da se nalazi u toj sredini umesto one u kojoj zapravo jeste.“ Jedan od najpopularnijih načina da se doživi VR je putem headset-a. On može biti kompleksniji i skuplji, poput Oculus Rift, ili jednostavniji i pristupačan poput Google Cardboard, koji se koristi zajedno sa pametnim telefonom.

Sada kada razumemo šta je VR i kako se može iskusiti, nameće se pitanje šta brendovi rade kako bi se povezali sa korisnicima na društvenim mrežama. Evo par primera. Iako bi idealno bilo da ove YouTube video snimke gledate barem preko Google Cardboard uređaja, možete ih svakako gledati i preko svog internet pretraživača, kako biste stekli ideju o doživljaju.

Toms:

Kompanija koja proizvodi obuću odvodi korisnike u udaljeno selu Perua, gde mogu da dožive dato putovanje. Onda se pojavljuju deca, srećna i zahvalna zbog dolaska volontera. Deca nisu bila srećna samo zbog cipela, već i zbog toga što su se volonteri igrali sa njima i upoznali ih bolje. Ovo iskustvo je na prilično dubokom nivou, što dovodi do veoma emotivnog prenošenja priče.

Mercedes:

Mercedes je prezentovao svoj poslednji SL model putem virtuelne vožnje autoputem duž obale Pacifika, u Kaliforniji. Tokom vožnje, korisnici su mogli da posmatraju enterijer kola, da gledaju kroz otvor na krovu i da posmatraju kako se automobil kreće po putu. Kada se prebacuje u konvertibilni prikaz, sa desne strane se vidi Pacifik.

Oreo:

Kako bi predstavio svoje nove Filled Cupcake Flavored kolačiće, Oreo je kreirao animirani virtuelni svet koji je vodio korisnike kroz mističnu zemlju iz fantazije, sa mlečnim rekama i čokoladnim kanjonima. Ovaj video za sada ima preko 3 miliona pregleda na YouTube.

XFINITY & NASCAR

XFINITY je simulirao intenzitet i osećaj vožnje u pravoj NASCAR trci, stavljajući korisnika direktno u akciju: kao posmatrača, u pit stop-u, na kraju vozila, kao i pored vozača u kolima. Ovo je definitivno jedna od najintenzivnijih i zaista spektakularnih upotreba VR od strane nekog brenda.

Drugi poznati brendovi koji koriste VR su: Expedia, Lipton, Clash of Clans, itd.

Sa ovim primerima na umu, deluje da su mogućnosti bezbrojne. Međutim, važno je napomenuti da VR video nekog brenda mora imati svrhu, biti zabavan i/ili emotivan, i da definitivno dovodi korisnika na potpuno dublji iskustveni nivo, kroz pravilnu upotrebu tehnologije.