Tweet-ujte i ofarbajte Ajfelov toranj!

Tokom ovogodišnjeg Evropskog prvenstva u fudbalu, koje će se održati od 10. juna do 10. jula, organizatori će upriličiti jedan sasvim nesvakidašnji događaj – dozvoliće da korisnici društvenih mreža na kratko preuzmu najprepoznatljiviji deo Pariza, i to Ajfelov toranj!

Fanovi najvažnije sporedne stvari na svetu će moći da, putem postova na glavnim društvenim platformama, odrede kojim bojama će najčuvenije parisko obeležje zasijati tokom prvenstva, a Orange, mobilni operater, će analizirati postove i izračunati koje su pristalice bile “najglasnije”. Tim koji bude imao najviše pominjanja (mentions) putem hashtag-a imaće tu čast da ovaj toranj zasija u bojama njegovog nacionalnog tima nakon poslednjeg meča u svakom danu tokom trajanja prvenstva.

Ovaj mobilni operater, koji je i zvanični sponzor Euro 2016 turnira, navodi da će na kuli biti prikazani i najkreativniji sadržaji sa društvenih mreža tokom trajanja prvenstva. Poput Facebook-a, Orange će unajmiti organizovani tim moderatora koji će kontrolisati sve postove, te će i ovog puta ljudski faktor biti uposlen protiv programiranih botova, kojima će mnogi sigurno pokušati da proguraju boje svoje reprezentacije na najpoznatijoj pariskoj građevini. Kompanija je najavila i “crnu listu” reči koje će postove automatski diskvalifikovati van takmičenja, te ovom prilikom neće biti dozvoljene uvrede, psovke, kao ni rasizam ili bilo koji vid rasne, verske ili nacionalne netrpeljivosti.

Ono što je naročito interesantno je to da u prvom meču, koji će se igrati 10. juna, nastupaju zemlja domaćin i – Rusija! Tako da ćemo već prvog dana imati priliku da vidimo kako moderatorski tim ovog operatera sređuje prikazivani sadržaj sa društvenih mreža u trenutnoj političkoj konstelaciji i eri sve veće polarizacije Zapada i ruske političke strukture.

Kao i tokom svih bitnijih sportskih dešavanja, društvene mreže će i ovog puta verovatno doći do usijanja. Ako do moderatorskog tima bude došao makar delić od 32,1 miliona tvitova koji su bili pušteni u digitalnu sferu tokom FIFA svetskog finala iz 2014. godine, Orange će imati pune ruke posla! Tako da, pripremite vaše pametne telefone i pokušajte da i vi obojite Ajfelov toranj. Iako se svi nerviramo dok pratimo fudbal, ipak obratite pažnju na izbor reči kako vaš post ne bi bio diskvalifikovan! 🙂