Šta znači biti dobar komjuniti menadžer?

Mnogo puta smo čuli za komjuniti menadžere i to zanimanje sve češće srećemo, naročito među mlađom generacijom. Najpre moramo da prevaziđemo ustaljenu dozu nepoverenja prema novim zanimanjima koje savremeno tržište zahteva (preporučujemo čuveni video Shift happens) i prodremo dublje u sam opis i odgovornost ovog posla koje digitalizovano doba zahteva.

Komjuniti menadžera slobodno možemo nazvati licem kompanije ili brenda koji obavlja komunikaciju u dva smera.

Njegova primarna uloga je komunikacija sa publikom na društvenim mrežama. Budući da savremeni pristup u marketingu podrazumeva prisniji pristup, uspostavljanje određenih digitalnih „veza“ zbog imidža, profesionalna komunikacija nikako ne podrazumeva hladne i generičke odgovore. Komjuniti menadžer mora najpre da bude komunikativna osoba koja prati trendove na tržištu pošto će jedino tako stvarati sadržaj na društvenim mrežama koji će biti kvalitetan i primamljiv za ciljnu grupu. Na njemu je da koncipira strategiju komunikacija prema kojoj sam brend komunicira sa svakim fanom pojedinačno. Kao osoba koja je dobro upoznata sa društvenim mrežama, komjuniti menadžer neretko i stvara sadržaj koji će brend postovati na internetu, budući da on najbolje od svih u timu poznaje „puls“ sajber korisnika.

Komunikacija sa primarnom i sekundarnom publikom na internetu koja se vodi u kontiunitetu zahteva posvećenost i zato kompanije autsorsuju agencije za digitalni marketing, pošto se u praksi ovo pokazalo kao sigurnije, ali i isplativije rešenje. Svaka digitalna agencija ima svog komjuniti menadžera (ili bolje – tim) koji ažurira sadržaj na stranicama na društvenim mrežama, kontroliše komunikaciju koja se odvija i koncipira odgovore. Dobar komjuniti menadžer poznaje kulturu komunikacije za svaki brend, zato što se ne može istim jezikom komunicirati kada se reklamira npr. preparat za negu lepote i određeni prehrambeni lanac. U svom članku Forbes je naveo četiri osobine koje mora da poseduje dobar komjuniti menadžer:

  • rast (praćenje relevatnih tema, korišćenje što više društvenih mreža, pisanje blogova),
  • angažman (stvaranje i distribuiranje relevantnih sadržaja i uspostavljanje „ličnih“ veza sa korisnicima),
  • slušanje (direktna komunikacija sa korisnicima, traženje feedback-a i praćenje analitike) i
  • poboljšanje (praćenje konkurencije i provera novih društvenih platformi).

Dakle, komjuniti menadžer nije tek običan moderator foruma, odnosno društvene mreže. On zaista mora da „čuje“ internet zajednicu i to iskoristi kako bi što bolje predstavio brend. Iako isprva ne deluje tako, na njemu je mnogo odgovornosti i to što ste prisutni na svim društvenim mrežama definitivno nije samo po sebi dovoljno da budete dobar i kvalitetan komjuniti menadžer.