Šta se sve promenilo u izgledu Facebook stranica?

Najpopularnija i najomiljenija digitalna platforma (kako “običnim” korisnicima širom sveta, tako i nama koji sa njome radimo) je i dalje u fazi testiranja pred nove promene. Kompanija najavljuje novi izgled i mogućnosti koje mogu i te kako da utiču na digitalno prisustvo vašeg brenda ili organizacije.

U svom tipičnom maniru, Facebook “proždire” ono najbolje sa drugih platformama, želeći time da svoje korisnike zadrži što duže “u svojoj kući”, poput tržnog centra gde možete da pazarite stvari, ali i popijete kafu, ručate i pogledate film. Kada zarađuješ pet milijardi dolara po kvartalu, i nije čudo što ulažeš nadljudske napore (i sredstva) da budeš desetinu koraka ispred svih!

Izdvojili smo najvažnije promene koje će se desiti na Facebook stranicama, za sada najvažnijom biznis platformom na društvenim mrežama.

Podsećamo vas ovom prilikom da, ukoliko i dalje vašu firmu vodite preko lažnog profila, pređete na stranicu čim pre!

1. Transformacija CTA dugmeta

Možda ste primetili, call-to-action dugme se iz bele “obojilo” u plavu i postalo nešto izduženije. Smešteno tik ispod cover slike, ono će se znatno vidljivije pojavljivati na stranici, a samim tim će korisnici lakše i češće da ga koriste.

Najavljene na kraju 2014. godine, ovo dugme podrazumeva različite mogućnosti, poput kupovine, kontakta, zakazivanja ili gledanja videa i stvoreno je sa ciljem brže i efektivnije akvizicije i kupovine.

Budući da je egzaktan dokaz povraćaja investicija putem društvenih mreža gotovo nemoguć podvig po sebi, preciznije razvijanje mogućnosti za direktnu kupovinu preko njih pomoći će agencijama da adekvatno prikažu uticaj društvenih mreža i njihov udeo u celokupnom profitu.

2. Profilne i cover slike

Celokupni izgled sada ima više belog prostora, a cover i profilna slika su u potpunosti razdvojene, čime se daje više prostora i slobode pri osmišljavanju cover slike – s tim što će ovo dotući kreativce koji su do sada igrali na kartu integrisane profilne i cover fotografije.

3. Tabovi

Leva strana stranice popunjena je menijem, što znači da će profilna slika i tabovi ostati na stranici dok skrolujete. Na desnoj se nalazi deo “O nama”, video klipovi i eventovi. Srednja kolona uključuje cover fotografiju, nedeljne statistike i postove. Na mobilnim uređajima tabovi su izlistani pri vrhu.

4. Pretraga

Pretraga se pojavljuje u desnoj koloni, dajući mogućnost korisnicima da pretražuju određeni sadržaj vezan za stranicu brenda ili organizacije. Umesto beskrajnog skrolovanja do starog posta, dugme za pretragu je jasno vidljivo, a sada imate priliku da tražite i indeksirate sopstveni sadržaj. Predvidljiva pretraga pomoći će vam da identifikujete stvari koje pretražujete sa svim aktuelnostima.

5. Prostor bez reklama

Kada gledate vašu stranicu, reklame drugih brendova se više neće pojavljivati u desnoj koloni. Ovo je doduše i dalje u preliminarnoj fazi, te će reklame možda ipak biti dodate.

Da zaključimo, celokupni izgled je veoma svedeniji, sa većim fokusom na mogućnosti koje se digitalnom korisniku pružaju. Dizajn je čistiji na desktopu, a što je najvažnije – takođe je pregledniji i na mobilnim uređajima, sa kojih na ovu društvenu mrežu pristupa 989 miliona korisnika na mesečnom nivou.