Šta je digitalni marketing?

Šta je to digitalni marketing? Pitanje na koje sam u poslednjih nekoliko nedelja bezbroj puta morao da dajem odgovore. Knjiška definicija ovog pojma bi glasila:„ Digitalni marketing podrazumeva promociju proizvoda ili usluge korišćenjem digitalnih komunikacionih kanala kako bi određena poruka došla do primarne publike.“ Lično ne mislim da postoji precizna definicija digitalnog marketinga, digitalni marketing možete da razumete kroz neke od njegovih najpopularnijih tehnika i načina na koji se one primenjuju.

Upravo zato sam rešio da u ovom blogu objasnim pet najosnovnijih tehnika ove vrste marketinga, a razumevanjem njih moći ćete da bolje razumete svet digitalnog marketinga.

SEO (optimizacija za internet pretraživače)

SEO optimizacija ima pre svega za cilj da posredstvom različitih pretraživača (Google, Yahoo, Bing itd) dovede nove potencijalne kupce/korisnike na sajt klijenata. Eksperti iz ove oblasti vredno rade kako bi, prvenstveno izborom pravih ključnih reči za opis sajta, doveli web prezentaciju klijenta na sam vrh rezultata pretrage u njihovoj delatnosti. Onda kada se ovaj deo posla uspešno završi, stručnjaci pronalaze najefikasnija rešenja da posetioce sajta pretvore u kupce ili korisnike.

Ukratko, SEO optimizacija ima za primarni cilj da dovede što veći broj ljudi na sajt klijenta posredstvom internet pretraživača, što podrazumeva prethodno ispunjavanje nekih sekundarnih ciljeva. Važnost SEO optimizacije zasniva se i na činjenici da čak 97% online iskustava upravo počinje na internet pretraživačima.

Copywriting

Ova tehnika je veoma važna, jer samo dobar copywriter ima sposobnost da osmišljava relevantan sadržaj koji će privući pažnju primarne publike, što je i sama suština svakog marketinga, pa i digitalnog.. Copywriter-i najčešće osmišljavaju objave za socijalne mreže, ali i sajtove klijenata. Dobri copywriter-i neretko svojim klijentima preporučuju i otvaranje blogova kako bi dodatno motivisali i zainteresovali potencijalne potrošače/klijente.

Društvene mreže

Svaka platforma koja spada u društvene mreže ima svoje prednosti i mane, shodno tome se različitim klijentima u skladu sa delatnošću kao i ciljnom grupom preporučuju različite društvene mreže. U Srbiji je trenutno ubedljivo najpopularnija platforma Facebook. Kao i druge društvene mreže, Facebook vam daje mogućnost da publiku ne samo informišete najrazličitijim objavama, već da sa njima i ostvarite direktnu komunikaciju, saslušate ih i njihovo mišljenje eventualno upotrebite kako bi unapredili svoju uslugu/proizvod. Na taj način digitalni marketing se zapravo definiše kao dvosmerni marketing, u kojem postoji direktna veza i povratna informacija od publike.

Ono što je još važno pomenuti je da je rast popularnosti naloga na bilo kojoj od socijalnih mreža direktno uslovljen primenom najrazličitijih metoda pristupa publici i kreiranjem raznovrsnih kreativnih objava koje će navesti publiku da sa vama komunicira i preporučuje vas svojim prijateljima.

Analitika

Analitika, za digitalni marketing, podrazumeva detaljno praćenje ljudi koji posećuju sajt klijenta, komentarišu ili lajkuju njegove objave na socijalnim mrežama, jer se svaki uspeh zasniva upravo na detaljnom poznavanju publike. Onda kada znate odakle vaša publika dolazi, kako se ponaša, kojeg je starosnog doba, koja su njena interesovanja kao i ostali demografski detalji, znaćete i kako da im se obratite i ostavite dobar utisak.

Advertajzing

Ova tehnika zasniva se na kombinovanju plaćenih reklama na društvenim platformama i plaćenih pretraga kako bi povećali vidljivost sajta ili određene objave kod primarne publiku.

Advertajzing nije teško razumeti, ali krucijalno je izabrati pravu objavu koja će biti sponzorisana, vreme, ali i ciljnu grupu koja treba da primi reklamnu poruku, jer tek na taj način digitalni marketing postiže svoj pun potencijal.

Nadam se da vam je ovaj kratki uvod u digitalni marketing bio koristan, ukoliko imate dodatnih pitanja ili konkretan predlog za neki od sledećih blogova, ostavite komentar ispod.