Saveti za dobru content strategiju (ili kako “začiniti” sadržaj)

Kreiranje dobrog i izazovnog sadržaja je poduhvat koji zaista iziskuje mnogo truda, ali jedan od osnovnih postulata internet marketinga i dalje glasi – sadržaj je taj koji plasira i prodaje brend. Sadržaj je taj koji dolazi pre SEO i traffic-a, te je zato content marketing početak svake digitalne strategije.

1. Content strategija mora da bude originalna

Sadržaj koji se plasira mora biti originalan, najpre jer je prisno vezan za Google. Kopiranje tuđeg sadržaja Google “kažnjava”, što će se sigurno odraziti loše na vaš brend. Važan segment prvog pravila je da originalan sadržaj mora poticati iz – originalnosti! Improvizacija postojećeg sadržaja na “originalni način” nije originalan sadržaj po sebi, a brend koji se plasira “ispričanom pričom” neće biti izdvojen od drugih – što je primarni cilj content strategije, kao i sveukupnog internet marketinga.

2. Naslovi moraju biti upečatljivi i pitki

Naslov je najvažniji segment content strategije jer se njime budi interesovanje u ljudima. Evo i interesantne statistike sa sajta Copybloger – 80% ljudi će pročitati naslov vaše priče, a tek 20% ostatak. Naslov mora da zagolica maštu, sadrži što više priče u manje reči i budi određenu emociju u čitaocu. Naravno, ne treba ići predaleko u izazivanju emocija samo zarad klika, jer se može lako doći do negativnog publiciteta. Najveći srpski mediji su upali u ovu zamku, objavljujući zapaljive naslove samo da bi ljudi ušli na link i povećali internet saobraćaj – tzv. “clickbait“.

3. Učinite sadržaj primenljivim

Da li ste skoro objavili blog? Ako jeste, da li ste njime pružili digitalnoj publici nove informacije koje će im značiti, koristan savet… nešto? Content marketing je najbolji kada nudi sadržaj koji će neko moći da primeni. Na taj način “osvajate” ljude, a time ste na pola puta da vaš brend uspe. U strategiji uvek napravite mesta za koji koristan savet ili informaciju. Nekad je i sažet tekst primenljiv sadržaj kao takav. Ali, mora se obratiti pažnja da saveti koje dajete ne pokušavaju da vaspitaju ljude ili ih predstavi glupim. Zašto su dokumentarni filmovi postali popularni? Ljudi žele da nauče nove stvari i postanu bolji. Postupajte i vi tako!

4. Budite spremni da pružite odgovore

Ljudi čitaju sadržaje kako bi im bila dostupna određena informacija. SEO postoji da bi ljudi dobili odgovore. Međutim – evo još jednog korisnog saveta. Ljudi ne žele samo odgovore. Žele odgovore sad i odmah. Zato je važno da content strategija bude i simplifikovana – moramo se navići na to da je digitalna publika lenja i da će se pre odlučiti za sadržaj koji pruža jasne i konkretne informacije. Važan segment ove stavke je i dalja komunikacija – koja mora biti postojana i dobro osmišljena, a o tome smo već bili pisali ranije.

5. Preciznost i tačnost je “must have” svake ozbiljne content strategije

Zamislite da u okviru neke kompanije pišete blogove koji vremenom postanu popularni. Čita ih na hiljade ljudi dnevno, ali se desi da neko otkrije netačne informacije. Zapitajte se – kakvu to štetu može da učini vama i kompaniji u kojoj radite? I kako to može da se odrazi na publicitet? Uvek obratite pažnju na statistike koje koristite, a preporučujemo vam da ih uvek linkujete u vašem sadržaju.

6. Sadržaj koji provocira dobija pažnju

Ako izazovete interesovanje ili probudite pažnju digitalnoj publici, znajte da je vaša strategija na dobrom putu da ostvari ciljeve. Kako da priču učinite “provokativnijom”? Daćemo vam neke savete iz našeg dosadašnjeg iskustva – ostavite čitaoce sa pitanjima – ali ne time što ćete vaš sadržaj ostaviti nedovršen, već pre da bude takav da će ljudi razmišljati kako da vašu priču sagledaju u realnom svetu i primene; uvod mora da bude interesantan i pitak. I poslednje, ali nikako ne najmanje važno – ljudi vole priču. Koristite anegdote, ili nekom pričom pokušajte da ukažete na poentu.

7. Video i slika će upotpuniti i ojačati komunikaciju.

Ljudi uče na različite načine. Neki najpre zapamte ono što čuju, nekome jaka slika ili pak infografik ostane urezan u sećanju…ali, svi uče bolje uz vizuelni podsticaj. Video ili slika koji ilustruju poentu vašeg sadržaja biće pun pogodak vaše strategije. O čemu god da pišete – uvek dodajte makar sliku! Beskonačni redovi slova samo će demotivisati ljude…sem ukoliko čitaju knjigu. I ne zaboravite – koristite isključivo slike koje če ilustrovati ili ojačati poentu vaše priče! Generičke slike koje nemaju veze sa sadržajem su potpuno bespotrebne, a ako ih stavljate samo da bi “držale pažnju”, pa…možda je vreme da redefinišete vašu content strategiju! 🙂