Pet stvari koje treba da znate o Facebook Instant Articles

5 stvari o facebook instant articles

U prethodnom blogu pisao sam o osnovama nove Facebook platforme, Instant Articles. Međutim, ima još dosta pitanja na koja treba odgovoriti kako bismo detaljnije upoznali sve njene mogućnosti i to je ujedno i tema ovog bloga.

1. Instant Articles platforma vam omogućava da zaradite novac

Facebook je omogućio da u instant članke umetnete i reklame, čime možete ostvariti prihode. Ukoliko se odlučite da prostor za reklame ostvarujete sami, Facebook vam neće tražiti nikakvu naknadu, ali ukoliko izaberete da svoj prostor za reklame ustupite Facebook-u, oni će zadržavati 30% vaše zarade.

Ukoliko se odlučite za opciju bez posredovanja Facebook-a, u svoj sadržaj možete da umetnete video reklame, animirane reklame i banere, a više o tome možete pročitati ovde.

2. Kreiranjem Instant članka ne kreirate i Facebook post

Veoma je važno da znate da kreairanjem Instant članka nećete sadržaj automatski postaviti i na svoju stranicu. Platforma vam samo omogućava da svaki put kada se url vašeg članka podeli na Facebook-u bude otvoren kao Instant članak, umesto da se otvara kroz vaš internet pretraživač. Na stranicu ćete morate da ga okačite sami.

3. Instant članci povećavaju čitanost

Brzina učitavanja je krucijalna za svaki blog ili portal, a Instant Articles vam omogućava da se sadržaj učitava i do 10 puta brže od običnih web članaka, što dovodi do 70% manjeg odustajanja tokom učitavanja ili par sekundi nakon što je učitavanje završeno, a povećava broj pregleda za 20%.

Prosečan korisnik na spoljni link potroši oko  9 sekundi, što znači da će povećanjem brzine učitavanja on dati nešto više vremena vašem blogu ili članku.

4. Vi kontrolišete šta se objavljuje

Instant Articles vam omogućava da sami izaberete sadržaj koji ćete podeliti kroz platformu, što znači da ne morate nužno da izaberete sve članke sa svog bloga, već možete napraviti selekciju.  Isti članak možete objaviti više puta i tako testirati sadržaj kako biste što bolje definisali svoju dalju strategiju.

Selekciju pravite kroz svoju arhivu tako što kliknete na Publishing Tools, a potom selektujete opciju Instant Articles. Odatle možete menjati vaše članke i izabrati koji nacrt želite da objavite.

5. Instant Articles vam omogućava da dodate i formu za prijavljivanje na mailing listu

Svi mediji i blogovi veoma drže do svojih prijavljenih korisnika koje redovno obaveštavaju o novom sadržaju. Facebook je to uzeo u obzir i omogućio korisnicima ove paltforme da postave i svoj prijavni formular za mailing listu.

Iz svega pobrojanog možemo da zaključimo da nam je Facebook dao mogućnost da naš sadržaj stigne do većeg broja korisnika i to znatno brže nego inače, kao priliku da zaradimo novac, na nama je da ove mogućnosti što bolje iskoristimo.