LinkedIn – transformacija dosadne društvene mreže

Nakon više od jedne decenije otkako postoji, LinkedIn je postao nezaobilazna mreža za sve online profesionalce. Sa preko 433 miliona korisnika u više od 200 zemalja, i rastom od čak dva člana po jednoj sekundi, ova platforma postala je nezaobilazna B2B baza.

Naravno, primarna svrha ove mreže je i dalje – potraga i ponuda posla, od čega ova kompanija još uvek najviše prihoduje. Ali, ukoliko mislite da je LinkedIn tek unapređeni online portal za zapošljavanje – niste dovoljno dobro upoznali kako ova platforma zapravo funkcioniše!

Kao jedan od ciljeva koje je ova kompanija zacrtala pre dve godine bilo je “stvaranje mape digitalne ekonomije i učesnika na sajber tržištu koji će se, u procesu ponude i potražnje, međusobno povezivati u svakoj mogućoj prilici.”

Ključna stvar ovde je “svaka moguća prilika”. Linkedin troši na milijarde dolara kako bi “svaku moguću priliku” zaista učinio mogućom u današnjem poslovanju.

U prilogu su tek tri primera, i svaka otvara potpuno novu perspektivu mogućnosti izgradnje biznisa ili brenda.

Online kursevi i obuke

2015. godine LinkedIn je potrošio čak milijardu i po dolara za kupovinu popularnog sajta za obuku Lyanda.com, i to sa vrlo specifičnim razlogom: Podučavanje se prodaje.

Iako je do sada ovaj aspekat LinkedIn-a bio prilično nepoznat čak i redovnijim korisnicima, uskoro ćemo videti veću digitalnu vidljivost ove mreže u sferi online kurseva.

LinkedIn je veoma precizno mapirao ovu investiciju: na online učenje 2011. godine utrošeno je 35,6 milijardi dolara na globalnom nivou, a 2014. godine korisnici širom sveta platili su različite e-obuke i treninge ukupno 56,2 milijarde dolara. Očekuje se čak duplirana cifra na kraju tekuće godine. Pored praćenja trenda, ova kompanija unosi i izvesne inovacije, te umesto pukog pohađanja kurseva možete i sami upload-ovati vaš trening.

Tržište za frilensere

LinkedIn je nedavno (i to porpilično tiho i bez pompe) pustio u etar novi ProFinder servis, koji se polako zahuktava. Poput najpopularnijih sajtova za freelance poslove, ProFinder povezuje mušterije sa korisnicima ovog servisa. Zahvaljujući podacima koje korisnik ostavi, LinkedIn će vam prikazivati najbolje prospekte za freelance projekte ili trenutne poslove koji se podudaraju sa vašim preferencijama i kvalifikacijama. Mnogi korisnici svedoče da je ovo daleko profesionalniji i ozbiljniji servis od svih dosadašnjih freelance portala.

Izdavaštvo / Content marketing

Pored standardne distribucije profesionalnog sadržaja, LinkedIn je počeo da ohrabruje i crowdsourcing, odnosno poslovanje koje podrazumeva upošljavanje članova online zajednice po određenim aspektima, i to na masovnom nivou.

Takođe, LinkedIn pruža mogućnost da objavljujete vaše blogove koji su linkovani ka drugom sadržaju, preko podcast-a do online kursa, i to direktno unutar same platforme. Ovo bi značilo da morate zaista da se potrudite kako biste zavredili nečiju pažnju na ovoj B2B mreži. Sadržaj je ključ ka vašem digitalnom proboju, a LinkedIn vas ohrabruje da delite što više sadržaja unutar same mreže, pošto možete dobiti kao nagradu najčitaniji sadržaj koji je njegov “puls” izmerio, čime vas LinkedIn izlaže ogromnom digitalnom auditorijumu, a samim tim i brojnim poslovnim mogućnostima i izazovima! LinkedIn-ova analitika će vam dati podatke o broju korisnika koji se na neki način povezao sa sadržajem koji ste vi postavili, dajući vam mogućnost preciznijeg targetovanja i formiranja ciljne grupe.

Naravno da ne možemo u potpunosti biti sigurni da će se optimistična predviđanja koja je LinkedIn zacrtao biti ostvarena. Ali, jedno je sigurno – on prestaje da bude ono što ljudi obično nazivaju “dosadnom mrežom” i, prema svim parametrima, postaje nezaobilazan resurs pri vođenju digitalnog biznisa.