Leto je vreme za efikasan marketinški nastup!

let internet marketing

Iako nas s vremena na vreme iznenadi kiša i koji oblak, leto se neminovno približava, a sa tim i nove ideje i strategije – kako najbolje iskoristiti budžet namenjen za marketing? U novom blogu predložićemo nekoliko korisnih saveta.
Ukoliko želite da stvorite senzaciju od vašeg brenda u vrelim danima koji nam predstoje, ovaj period je pravo doba za akciju. Neki saveti su jednostavni i logični, dok drugi podrazumevaju nešto zahtevniji rad i ulog vremena i novca, kako bi se platila dividenda za period koji tek dolazi!

1. Pregledajte podatke iz prošlogodišnjih kampanja

Mnogi iz sveta digitalnog marketinga (uključujući i nas, priznajemo!) grabe napred i žele da se oprobaju na novim platformama koje je sajber nebo iznedrilo, ili da porade još više na starim koje su se unapredile. Zato ume da bude naročito teško ići nekoliko koraka unazad i zaista proceniti šta se najviše isplatilo u nekim prošlim kampanjama i projektima.
Ali, analiza nekih prethodnih aktivnosti je često prvi korak ka uspehu u onima koje tek predstoje! Pregledajte brojke, uporedite ih sa ciframa kojima danas baratate i procenite šta je to ranije moglo da se uradi bolje. Ako ste otvorili pregled starijih kampanja, analizirajte koje su imale najbolje rezultate. Proverite budžetiranje, reach, engagement, klikove i uporedite ih sa onima koje operišu kroz kampanje koje se trenutno vode. Zapitajte se – „Šta je ovu kampanju učinilo tako dobrom?“ ili bolje – „Šta je moglo da se uradi da ona bude još pet puta efektivnija?“
Iako ovo deluje zamorno, a zaista oduzima i prilično vremena, presudno će uticati u vašim budućim marketinškim koracima.
Udvostručite performans pri kampanjama koje su obavile posao, a taktike i strategije koje se nisu pokazale učinkovitima u potpunosti odbacite.

2. Recikliraje i reformatirajte!

Stara izreka „Ako nije pokvareno, ne popravljaj!“ je i dalje sasvim istinita, naročito uzevši u obzir da je vreme za adekvatan marketinški nastup još kraće nego ikada ranije.
Ako ste već prošli kroz prvi korak, pribeležite strategije koje se mogu opet iskoristiti, sa manje ili više izmena. Kreativno stvaranje novog sadržaja je usko grlo digitalnog marketinga, ali ako tu i tamo možete da reciklirate neke elemente – sačuvaćete mnogo vremena i dati sebi slobodu da eksperimentišete u kampanjama sa „novim ruhom“.
Na primer, koristite copy-je iz kampanja koje su imale najviše uspeha i preformulišite ih. To važi i za šablon mejla koji je imao efekta.
Hm, smatrate da ipak kreirani sadržaj ne možete opet da upotrebite? Razmislite dobro – koliko se mejlova sećate od prošle godine? Uspećete na tržištu pre svega ako održavate klijente i privlačite nove, ne nužno zato što stvarate sadržaj koji je originalan.

3. Zadržavajte i zadržavajte!

Jedna od manje poznatih činjenica među učesnicima na tržištu je papreno visoka cena pri sticanju novih klijenata i mušterija, u poređenju sa troškom zadržavanja postojećih. Prema studiji sa Harvarda, sticanje novog klijenta košta čak pet puta više od zadržavanja starog!
Naravno, ovo ne znači da treba odbaciti sav trud pri sticanju novih klijenata! Ovaj podatak služi više kao podsetnik pri raspodeli resursa između akvizicije i održavanja.
Ista studija navodi da povećanje stope zadržavanja klijenata uvećava profit od 25 do čak 95 procenata. To je petostruka dobit u najgorem slučaju i čak dvadesetostruka pri najoptimističnijoj proceni!
Pametni učesnici na tržištu će razmisliti o uvođenju „okidača“ koji će klijente i mušterije vratiti nazad u precizno određeno vreme. Pri usavršavanju ove tehnike, moguće je „razvući“ budžet za marketing još dalje, ako se dalje izuči senzibilitet klijentele pri popustima i promocijama.
Na primer, desiće se da otkrijete kako najvažniji klijenti vole da kupuju iznova, pri čemu je jedna polovina osetljiva na cene, a druga ne. Na osnovu ovoga možete povesti efektivnu kampanju na društvenim mrežama, čime ćete sačuvati budžet za popuste jer proizvode nećete nuditi kupcima koji kupuju nezavisno od njih.

4. Dohvatite „niže voćke“ na stablu

Pošto smo ustanovili da je ohrabrivanje postojeće klijentele da dodatno troši pouzdan način za uštedu marketinškog budžeta, vreme je za strategije koje zahtevaju nešto aktivniji pristup. A to je slučaj koji zahteva ulaganje nešto više napora (možda i novca) kako bi se izvršila naplata tokom letnje sezone a, ukoliko se strategija efikasno primeni, i preko.
Eklatantan primer „niske voćke“ je kupac koji je pokazao interesovanje za vašom uslugom ili proizvodom, ali i dalje nije postao vaša mušterija. Možemo ga slikovito prikazati kao kupca internet prodavnice koji je stavio vaš proizvod u „korpu“ ali, iz nekog razloga, nije kliknuo dugme „kupi“.
Za one koji još nisu kliknuli, ali i one koji su odustali tokom pretrage ili je odložili, postoje sistemi koji mogu da im odašilju poruke o istom proizvodu koji su bili pretraživali. Nakon uspostavljanja, ovi „okidači“ mogu da rade automatski, bez preteranog nadzora ili kontrole. Pored izglednog prihoda koji će se ostvariti, oslobodiće vas vremena za druge stvari i druge kampanje. Ili ćete jednostavno to vreme iskoristiti za odmor!