Kako da postignete različitost sadržaja

Da li ste se ikad pitali zašto ljudi vole švedski sto?

Ukoliko mislite da tajna leži u činjenici da su „all you can eat“ opcije jeftinije, bićete razočarani. Mnogi analitičari utvrdili su da švedski sto nije jeftiniji od regularnog obroka u restoranu. Misterija leži u potrebi svakog čoveka za različitošću, različitost u vidu opcija nas čini srećnima.

Isti recept možemo da primenimo i na društvene mreže, različite vrste postova učiniće vaš brend zanimljivijim i uticaće na poboljšanje interakcije sa publikom. Većina ljudi smatra da je teško postići različitost u sadržaju na društvenim mrežama,  zato vam u ovom blogu dajemo par predloga:

1. Gifovi

Dobar GIF vredi više od 1000 reči, povećava interakciju sa publikom, pomaže da lakše objasnite komplikovane ideje, istovremeno dajući objavi dodatnu vizualnu komponentu.

Internet je pun gifova, tako da je najlakša opcija da nađete gif pogodan da prenese vašu poruku, ali ukoliko umete da sami napravite gif, tim bolje, sve što je originalno lakše zapada za oko.

Ukoliko vam nedostaje inspiracija, bacite pogled na neke od najzanimljivih naloga na društvenim mrežama, naš predlog ovog puta je nalog NASA-e.

2. Koristite User-Generated sadržaj

U ovoj situaciji fanovi ili pratioci stranica prave sadržaj, ali na vama je da ga optimizujete, prikupite i objavite konačni proizvod. Mada je mnogo lakše da sami stvarate svoj sadržaj, nego da tragate za nečim što je vaša mušterija postavila o vama,  UGC (User-Generated Content) ima mnoge benefite:

1)  Vaša mušterija postaje heroj vaše priče

2) Dobijate na različitosti u sadržaju

3) Pokazujete da su vam svi pojedinci važni, samim tim stičete dodatno poverenje potrošača

Dobar primer  primene UGC-a je Starbucks-ov Instagram:

3. Infografici

Korišćenje ilustracija za objašnjavanje različitih pojava je tehnika kojom se ljudi služe već 32 000 godina, danas ovakav medij nazivamo infografikom. Upravo ta kombinacija teksta i vizualnih komponenti čini poruku koju prenosimo jasnijom, motiviše publiku na interakciju, a samoj objavi daje na uverljivosti.

Danas, na internetu možete naći infografike na bilo koju temu, ali nisu svi podjednako uspešni. Uspeh zavisi od originalnosti, kreativnosti kao i dobro osmišljenog sadržaja i celokupne kompozicije.

Ukoliko želite da odete korak dalje, preporučujem vam gifografike. Kao što i sam naziv kaže, radi se o animiranim infograficima koji će sigurno privući dosta pažnje.  Neil Patel jedan je od ljudi koji su prateći potrebe savremenih internet korisnika počeli da kreiraju gifografike. U nastavku teksta možete da pogledate njegov gifografik koji objašnjava način na koji funkcioniše Google.

4. Inspirativni citati

Postoji nešto u  dobrim citatima što inspiriše ljude, sigurno se i vama dešavalo da čujete nečiju misao i ne možete da je izbacite iz glave danima. Na društvenim mrežama imamo mogućnost da neke od inspirativnih citata podelimo sa publikom i na taj način ih motivišemo da taj citat podele sa sovjim prijateljima, istovremeno ne samo da navodimo ljude na razmišljanje, već i povećavamo vidljivost sopstvenog brenda.

Mnogi će reći da su citati istrošeni, ali to nije istina. Oni mogu da budu inspirativni, upitni, duhoviti, a dizajn vizuala sa citatom daje pregršt mogućnosti. Na vama je da izaberete odgavarajući citati i krajnji proizvod prilagodite svojoj publici.

Na kraju, sadržaj ostaje najvažniji segment nastupa na društvenim mrežama, opcije su bezbrojne, a na vama je da izaberete kako ćete komunicirati sa svojom publikom. Različitost je svakako imperativ.

How Google Works infografik
Neil Patel: How Google works