Jednostavnost uvek pobeđuje?

Prvi septembar je oduvek označavao neku prekretnicu, ali ovog prvog septembra smo dočekali jedinstvenu sajber inovaciju. Ovih dana ste sigurno primetili drastičnu promenu kada ste otvorili (verovatno) početnu stranicu browsera. Da, i to se desilo – Google je promenio logo!

Već mesec dana nakon restrukturiranja celokupne kompanije, promenio se i vizualni identitet. Promena nije drastična – ali sada je iskorišćen sans-serif font, i deluje dosta modernije, ali i sličnije novoj majci-kompaniji, Alphabetu. Ovaj font ima još jednu značajnu prednost – vidljiviji je i na manjim površinama. Google je kreirao logo koji je jednako prepoznatljiv i na najmanjim uređajima kao i na televizoru od 50 inča. Ovo je prva velika promena u vizualnom identitetu nakon 16 godina, kada je Google ustanovio standardne boje na logou. Pored logoa, promenila se ikonica na tabu browsera – više nije malo g u pitanju, već veliko G – koje u sebi sadrži sve boje standardnog logoa. Zašto je baš sada došlo do ove promene?

Iz kompanije poručuju: tehnologija se dosta usavršila i drugačije komunicira sa korisnicima. Svakako drastično drugačije u odnosu na pre 16 godina. Google više nije sajt koji koristite isključivo na desktop računarima, to je velika kolekcija sajtova i aplikacija koje koristite preko vaši PC računara, tableta i smartfona. Novi logo bi trebalo da predstavi „novu realnost i pokaže magiju Googla koja radi za nas, čak i na najmanjim uređajima“.

Google+ je dobio još radikalniju promenu – ikonica je sada novo G, veliko i bez boje.

Šta dizajneri kažu na ovu promenu? Tobias-Frere Jones ne smatra da ovaj redizajn pokazuje neke dalje trendove, zato što „jednostavnost uvek pobeđuje, čak iako ne uzbuđuje“. Milton Glaser bi napravio još jedan korak dalje – skratio bi na Goo. „Goo je prepoznatljivo i uklapa se u koncept zauzimanja manjeg prostora – Goo, drži svet spojenim (Goo, holds the world together).

Preostaje da vidimo kako će se ovaj novi identitet „primiti“ kod korisnika, a videćemo takođe i još koliko će vremena proći dok sajber korisnicima ne dosadi animacija sa početne strane.