Instagram sponzorisanje – nova „zlatna groznica“ digitalnog marketinga

instagram sponzorisanje

Nastao u oktobru 2010. godine, Instagram je ubrzo postao veoma popularna društvena mreža širom sveta, a posebno se izdvajao od drugih zbog filtera i polaroid slika koje standardna kamera na mobilnom telefonu ne može da fotografiše.

Instagram se brzo razvijao i aprila 2012. godine već je imao preko 100 miliona korisnika. Rast ove kompanije je tokom 2013. godine bila neverovatnih 23%. Poslednje veliko unapređenje se dogodilo sa 7.5 verzijom, kada je Instagram omogućio korisnicima da postavljaju video snimke, u trajanju do 15 sekundi.

Dok je sponzorisanje na Facebook-u postalo gotovo pa neophodno za vidljivost, Instagram tek postepeno počinje da postaje platforma za boost-ovanje postova. Zvanično, Instagram je počeo sa sponzorisanim objavama krajem 2013. godine, ali one su bile veoma retke i brendovi koji su radili sponzorisanje (kao što su Levi’s ili Charity Water) su već imali pozicionirano i široko prisustvo na ovoj društvenoj mreži. Međutim, advertajzing na Instagramu je ipak bio nesistematski i „neposredan“ – veliki brendovi su plaćali umetnike ili profesionalne fotografe sa velikim brojem pratilaca da postuju fotografije sa njihovim proizvodima, čime se povećavala njihova vidljivost.

Nakon skoro dve godine, Instagram je ovog avgusta redefinisao svoju platformu i otvorio sponzorisanje za sve učesnike na digitalnom tržištu. Veliki brendovi, koji su do sada jedini imali mogućnost Instagram advertajzinga, objavili su rezultate koji su pokazali da je sponzorisanje postova na ovoj društvenoj mreži uvećalo prodaju njihovih proizvoda. Zato nije čudo što je otvaranje ove platforme za oglašavanje bilo proglašeno digitalnom „zlatnom groznicom“, kao kada je Facebook pre više godina omogućio sponzorisanje postova.

Sa preko 400 miliona korisnika, eMarketer je predvideo prihod od čak 600 miliona dolara ove godine i 1,5 milijardu u 2016. godini.

S obzirom da je Facebook pre tri godine kupio Instagram, sistem i format reklama je sličan kao i na Facebooku, a naročita prednost Instagram advertajzinga je što će moći da se vode zajedničke kampanje preko obe društvene mreže, što olakšava i formulisanje ciljnih grupa (budući da veći broj korisnika ima povezan Instagram i Facebook nalog.)

Ova godina je zaista bila fenomenalna u sferi digitalnog marketinga. Da li ste spremni da promovišete vaš brend na Instagramu? J