Facebook messenger noviteti

Tradicionalni SMS postao je passe pod naletom chat aplikacija koje su besplatne i znatno lakše za korićenje. Whatsapp danas koristi preko milijardu, dok Facebook Messenger koristi oko 900 miliona ljudi, Viber kao treću najpopularniju aplikaciju ovog tipa koristi 700 miliona.

Naša današnja tema neće biti sve chat aplikacije, već samo jedna od njih, tačnije Facebook Messenger i novine sa kojima smo se u poslednje vreme susreli, kao i one sa kojima ćemo se tek susresti u okviru ove platforme.

Messenger kod/link

facebook-messenger-code-4

Svima koji koriste Snapchat ovaj termin kao i sllika iznad deluju poznato. To je zato što je Messenger kod  zapravo kopija Snapchat koda. Snapchat kod je slika koju poseduje svaki korisnik, pored fotografije korisnika ona sadrži specifičan vizualni kod. Na osnovu koda osoba će vas automatski pronaći i zapratiti na Snapchat-u. Ista je situacija i sa Messenger kodom, vaši prijatelji vam sada lakše mogu poslati poruku, a ukoliko na ovoj platformi niste prijatelji, na osnovu koda će aplikacija za vas automatski poslati i zahtev za prijateljstvo.PIN consulting FB messenger code

Iako zvuči kao samo fensi ekstenzija koja će svima brzo dosaditi, ovakva alatka biće više nego korisna velikim brendovima čiju će podršku potrošači moći da kontaktiraju na veoma jednostavan način zahvaljujući Messenger kodu.

Chat botovi

Ovde se radi o pokušaju Facebook-a da automatizuje konverzacije.

Zamislite poruke koje korisnici šalju avio kompanijama, nije tako teško predvideti najčešća pitanja, zar ne?  Tu nastupaju Chat botovi, oni ili daju odgovor na postavljeno pitanje ili automatski postavljaju još jedno, ne bi li zaključili šta korisnik želi. Naravno, botovi nisu ljudi i daleko su od idealnog sagovornika, ali svakako mogu da reše mnoge probleme, a vremenom će biti sve spremniji da odgovore na naše potrebe.

Chat botovi su već u funkciji kod brendova koje su čelnici Facebook-a odabrali, a listu botova možete pogledati ovde. Šta pitati? Evo nekoliko primera:

CNN – Možete pitati pitanja vezana za najnovije vesti ili zatražiti da vam redovno šalju nove vesti.

Uber –  Možete pozvati taksi.

Poncho –  Zatražite vremensku prognozu za vašu trenutnu lokaciju ili se pretplatite na istu.

1-800-Flowers – Naručite cveće sebi dragoj osobi.

Kako se ovo isplati Facebook-u?

Facebook verovatno ima plan da uvede reklamiranje na Messanger-u i iskoristi skoro milijardu korisnika koji svakodnevno koriste ovu platformu.

Jedna od ideja je da recimo ukoliko od Chat bot-a zatražite vremensku prognozu za Novi Sad, Messenger istovremeno preporuči restoran ili teretanu u Novom Sadu. Sa druge strane, postoji mogućnost da će brendovi ukoliko žele da iniciraju konverzacije sa svojim korisnicima morati da za to plate.

Jedno je sigurno, ovo je samo još jedna dobra investicija Facebook-a. Facebook Messenger će u narednom periodu igrati kapitalnu ulogu u definisanju online komunikacije. Ova platforma će postati važna koliko i sam Facebook, a možda i važnija.