Facebook (konačno) staje na put Clickbait sajtovima?

U poslednjih par godina gotovo pri svakom ulasku na društvene mreže viđamo najrazličitije senzacionalističke naslove na stranicama različitih portala. Cilj ovih medija je samo jedan, da kliknete na njihov link i omogućite im da od svojih oglašivača zarade novac.

Ovakvi naslovi su uzeli maha, pa su pojedini mediji zarad klikova neretko stavljali svoju etiku po strani objavljujući neumesne, pa čak i lažne vesti. Facebook je rešio da ovakvim portalima stane na put!

Facebok će, zahvaljujući svojoj novoj platformi Instant Articles, pratiti koliko vremena korisnici provedu čitajući određeni članak kako bi utvrdio relevantnost sajta. Ovime će se takozvani clickbait sajtovi sve ređe nalaziti na našem News Feed-u, pa će mediji biti prinuđeni da svojim čitaocima ponude kvalitetniji sadržaj koji će zadržati njihovu pažnju.

Ovakav poduhvat Facebook-a je zaista mala revolucija za sve korisnika kojima je preko glave medijskog senzacionalizma. Oni će, takođe, sankcionisati i stranice koje postavljaju previše sadržaja, sa posebnim fokusom na one koji isti sadržaj postuju više puta i sve to u nameri da onima koji koriste ovu društvenu platformu obezbede različitiji i kvalitetniji sadržaj.

Za sada se ova promena u algoritmu odnosi samo na korisnike koji Facebook-u pristupaju preko tzv. pametnih (mobilnih) uređaja, ali bi ubrzo mogla da se primeni i na računarima.