I 2016. će, kao i godine koje su joj prethodile, biti godina velikih promena u svetu interneta, a sve te promene uticaće i na naše offline živote i poslovanje, te se zato treba dobro pripremiti.
Facebook bi ove godine trebalo da dostigne brojku od 1,49 milijardi mesečno aktivnih korisnika, od kojih će čak 1,31 milijarda većinu vremena ovoj platformi pristupati sa pametnih telefona, a svakodnevno će na istoj društvenoj mreži biti preko 4 milijarde video pregleda.
Youtube će tokom ove godine imati milijardu aktivnih korisnika, dok će poseban rast imati Live video streaming, koji je postao popularan zahvaljujući aplikacijama, kao što su Perioscope i Meerkat. Veliki rast će beležiti i Instagram koji će ove godine preći i brojku od 300 miliona aktivnih korisnika, a mogućnost reklamiranja na ovoj platformi biće omogućena čitavom svetu.
Ove brojke više nego jasno pokazuju da društvene mreže nisu samo virtuelni prostor u kome mladi gube vreme, već ozbiljno marketinško oružje. Stručnjaci predviđaju da će se u godinama pred nama društvene mreže menjati kako bi našle još veću primenu u svetu advertajzinga.
Novi trend koji će postati još jači u 2016. jeste kupovina putem društvenih mreža. Ovo je krenulo najpre putem Facebook-a, a kasnije su mu se pridružili Twitter i Pinterest, a od skoro i Instagram. Danas čitav svet uživa u mogućnosti da troši novac bez da napusti aplikaciju.
Facebook Instant Article je još jedna novina koja će nas vezati za društvene mreže. Više nema potrebe da izazimo sa aplikacije da bismo pročitali članak koji želimo, dovoljno je da skinemo gorepomenutu aplikaciju i možemo pratiti sve velike svetske medije. Ovakav metod objavljivanja vesti je ne samo moderniji, već jednostavniji i interaktivniji, a posebno je važan za one koji društvenim mrežama radije pristupaju sa pametnih telefona. Sličnu mogućnost uskoro će uvesti i Twitter.
Već godinama Google je bez konkurencije kada je u pitanju pretraga za najrazličitijim informacijama, ali Facebook bi ovo mogao da promeni. Naime, poznata kompanija planira da razvije sopstveni, revolucionarni sistem pretrage koji će dovesti do ogromnih promena u digitalnom marketingu.
Ovo su samo neke od promena koje nam dolaze u ovoj i godinama pred nama. Očekuje se i znatan porast popularnosti video sadržaja, kao i promene live streaming servisa, aplikacija i uređaja koji se koriste u svakodnevnom životu. Iz ove perspektive, sve ovo zvuči zastrašujuće, ali u realnosti će sve ove promene učiniti naše živote lakšim, a naše poslovanje još uspešnijim. Jedino je važno da nastavimo da idemo u korak sa trendovima.