Da li će Instagram Stories ispričati bolju “priču” od Snapchat-a?

Sve do nedavno, Snapchat je na sav glas ponosito naglašavao najinteresantnije inovacije korisničkog interface-a u sferi mobilnih aplikacija, i to godinama! Sa druge strane, Facebook je prilično kaskao za njim.

Snapchat je zaista postavio standarde user generated sadržaja, “pogonskog goriva” svih društvenih mreža.

Međutim, pre par nedelja, desio se pravi digitalni kopernikanski obrt. Lansiranjem Stories-a u etar internet sveta Instagram nastoji da preuzme “kanistere” dragocenog sadržaja od Snapchat-a, uvodeći sasvim novu funkciju na ovoj platformi, a pretenduje čak i da ga suzbije sa postolja najmlađeg člana establišmenta najunosnijih društvenih mreža.

Najinteresantnije od svega – niko ne pokušava da porekne simptomatičnu sličnost između ova dva koncepta. Kevin Sistrom, CEO Instagrama, čak je odao priznanje Snapchat-u za Stories inovaciju! U suštini, naveo je opšte poznatu stvar u digitalnom biznisu – ukoliko određena paradigma donosi profit i dovodi nove korisnike, treba je primeniti i u “sopstvenom dvorištu”.

Iako na prvi pogled deluje da Stories ne donose ništa novo, brendovi treba da obrate pažnju na ovu Instagram inovaciju i budu pozicionirani kada zavlada “Stories groznica”.

Pošto je Instagram hronološki preuredio sopstveni algoritam, o čemu smo pisali pre nekoliko meseci, tako su i Stories postavljene da ispratite vaše najbliže aktivne kontakte. Zbog ovoga, brendovi mogu očekivati da će broj korisnika lagano rasti. Algoritam će lagano  prioritizovati aktivnije sadržaje, a brend će ostati zapažen ukoliko se uhvatite u koštac sa ovom novom opcijom. Instagram i dalje ima brojniju mrežu od Snapchat-a, ali je korisnički engagement znatno niži. Stories i dalje kaska za Snapchat-om jer nije modifikovao njegove omiljene opcije, poput face tracking filtera ili kontrole video playback-a. Ali, ovaj novitet je još uvek mlad, videćemo šta još “Stories” imaju da ispričaju svojim korisnicima! Šanse da dovoljno dobra verzija “Stories”-a, sa svojih 500 miliona korisnika, potisne vrtoglavi rast Snapchat-a postaju prilično izgledne.

U međuvremenu, dok se ova dva takmaca međusobno bore za digitalnu prevlast, uzmite telefon u ruke i ispričajte vašu prvu Instagram “priču”! 🙂