Agencija ili pojedinac – digital marketing mythbusting

Digitalni marketing je postao imperativ biznisa 21. veka i to je neosporno. Cela realnost se preselila u “online svet” i sve ređe ide u “offline mode”. Ako nismo za računarom, onda skrolujemo Facebook-om u prevozu ili Instagram-om pre spavanja. Možete sumnjati u domete digitalnog marketinga, ali činjenica je – online smo skoro onoliko vremena koliko smo budni, i u tome leži neverovatan potencijal savremenog advertajzinga.

U našem poslu susreli smo se sa mnogim pitanjima vezanim za naš posao, te smo rešili da mythbust-ujemo neke predrasude i ukažemo na glavne principe digitalnog marketinga.

1. “Ne treba mi agencija, imam zaposlenog koji vodi fejs”

Digitalni marketing se prilično probio i na domaćem tržištu, ali još uvek ima onih koji su nepoverljivi prema njemu i smatraju da su obavili svoju “marketinšku dužnost” postovanjem na fejs. Cela delatnost je mnogo kompleksnija, a pokušaćemo da u nekoliko rečenica pojasnimo zašto je to tako: objava mora da bude postovana u vreme kada je najpogodnija za publiku da je vidi; mora biti estetski privlačna da joj održi interesovanje, a tekstualno dovoljno interaktivna da bi se potencijalni klijent više udubio. Povrh toga, neophodno je da bude optimizovana da bi stranica bila uredna, a da bi se podsticala interakcija – i dovelo do veće vidljivosti brenda – neophodno je biti u stalnoj komunikaciji sa digitalnim auditorijumom. Povrh toga, dolazimo i do vođenja kampanja i digitalnog nastupa na drugim platformama. Deluje gotovo neizvodljivo da jedna osoba radi sve ovo, naročito ako ima već posao koji obavlja.

2. “Pravilo naše firme je da sve bude inhouse”

U više navrata smo se susretali sa ovakvim nepisanim pravilima. Smatramo da se biznis modeli koji ne daju dovoljno dobre rezulate, ili jednostavno ne mogu da pruže neophodno – moraju napuštati u korist efikasnijih, lukrativnijih. To je imperativ 21. veka. Angažovanje agencije možda izlazi iz “komfor zone” ustaljenih pravila, ali može doneti novu energiju i ideje u sam proces poslovanja. Agencije obično imaju iskustva u raznim sferama biznisa i preporučiće vam nastup koji se pokazao delotvornim. Pored toga, agencije prate trendove u sferi digitalnog marketinga i imaju kapaciteta za performans: kako doći do prve stranice na Google-u, šta da uradim da se moja reklama pojavi na Instagramu i td. Agencije su upoznate sa svim alatima digitalnog marketinga i u čitavoj marketinškoj “lepezi” naći će se i one koje će odgovarati vašem biznisu.

3. “Imam drugara koji to radi i jeftiniji je”

Pojedinac kao takav možda jeste jeftiniji, ali pored toga što nema kapacitet čitavog tima – može i da naruši vaš digitalni nastup ukoliko ne radi profesionalno. Angažovanje agencije verovatno jeste skuplje, ali uz angažman dobijate čitav tim, koji je i uigran. Možda imate čoveka koji će za vas postavljati stvari na društvene mreže, ali često će vam zatrebati usluga profesionalnog fotografa, izrada sajta, ili pak pravljenje posebnih postera ukoliko radite u ugostiteljskom sektoru i organizujete neki događaj. U krajnjoj instanci, angažovanje pojedinaca za svaku ovu radnju će vas izaći skuplje. Ukoliko pak niste zadovoljni performansom ili želite da promenite izlaznu strategiju, ugovor možete prekinuti najčešće i par nedelja pre roka i to bez dodatnih troškova i penala.

4. “Agencija za digitalni marketing ne poznaje kako firma funkcioniše”

Ovo je zapravo validan argument. Digitalni marketing je više od pukog postovanja na digitalnim kanalima, komunikacija koja prati digitalni nastup mora da odgovara senzibilitetu i strategiji samog brenda. Agenciju je takođe i teže kontrolisati i nekad se samom posrednom komunikacijom ne može predstaviti celokupno stanje stvari. Zato je važno da pronađete agenciju koja će biti više od pružaoca usluge, već spreman i uigran tim koji će nastupiti kao pravi partner i zajedničkim snagama raditi na promociji vašeg brenda i porastu poslovanja. Zato se #TeamPINconsulting, koji čine mladi i inovativni ljudi iz područja digitalnih tehnologija trudi da sa vama pomera granice u svetu advertajzinga i  da vam pomognemo u vašem putu do uspeha. Jer vaš uspeh je naš posao.