Instagram analitika – Alatke i Saveti

Blog instagram analitika

Instagram ima preko 500 miliona aktivnih korisnika, a čak 300 miliona njih aktivno je svakodnevno.

Hteli mi to da priznamo ili ne, Instagram je veoma važan deo života miliona ljudi širom sveta. Neki ga vide kao potrebu, neki kao zabavu, a neki kao posao.  Ukoliko Instagram koristite u poslovne svrhe, važno je da povremeno bacite pogled na analitiku i vidite šta se to vašoj publici dopada manje, a šta više i da li i kojom brzinom rastete i ko vam je konkurencija.

Šta treba pratiti na Instagramu?

  • Rast pratilaca

Naravno da broj pratilaca nije direktno merilo uspeha. Svi ljudi iz sveta internet marketinga dobro znaju koliko je lako kupiti hiljade lažnih pratilaca, ali oni neće pogledati vaš sadržaj, neće kupiti vaš proizvod ili uslugu, oni su samo brojka.  Važno je pratiti broj novih pratilaca, jer ukoliko ih nema—znači da nešto radite pogrešno, te probajte da promenite tip sadržaja ili pristup publici.

  • Profil publike

Ko vas prati? Šta je zajedničko ljudima koji vas prate? Veoma je važno da imate uvid u afinitete i interesovanja vaših pratilaca.

  • Lajkovi

Ukoliko postavite kvalitetan sadržaj, logično je da očekujete dobar broj lajkova. Ukoliko ih nemate, probajte nešto drugačije.

  • Konkurencija

Kako se kotira vaša konkurencija? Probajte da ispratite uspešne modele i prilagodite ih svom stilu.

Kako dobiti uvid u analitiku?

Da biste dobili analitiku direktno od Instagrama, moraćete da pređete na biznis porfil. Ovu promenu možete izvršiti u podešavanjima profila i veoma je jednostavno. Od tog trenutka biće vam dostupna analitika za svaki novi post.

Instagram analitika alatke i saveti blog 

Instagramova analitika daće vam uvid u to koliko je ljudi videlo vaš post, demografske karakteristike vaših pratilaca, rast broja ljudi koji vas prate, broj klikova na linku u profilu kao i vreme koji oni svakog dana provedu koristeći ovu aplikaciju.

Postoje i mnoge druge nezvanične alatke za Instagram analitiku, mnoge od njih se naplaćuju ili sadrže gomilu irelevantnih statističkih podataka, te vam savetujemo da se držite zvanične Instagramove analitike.

Kako koristiti analitiku?

Važno je da prema analitici korigujete svoj nastup na Instagramu. Pogledajte koji tip sadržaja privlači najviše interakcije, pažljivo pratite kako koji hashtag ili vreme postavljanja utiču na feedback koji dobijate od pratilaca. Ukoliko uvidite određenu formulu za uspešan post, potrudite se da je se držite.

Ukoliko redovno pratite analitiku i dobijene statistike koristite kao  smernice za izgradnju strategije—nastavićete da beležite rast na Instagramu. Naravno, postoje i drugi faktori koji mogu uticati na vaš performans na ovoj platformi, ali o tome ćemo pisati u nekim narednim blogovima.